Site Tools


webewid:synchronizacja

Synchronizacja

Synchronizacja służy do automatycznego wprowadzenie zmian w rejestrze mienia na podstawie zmian dokonanych w rejestrze gruntów. Powinno się ją wykonywać kilka razy w tygodniu, zależnie od tego jak dużo pojawia się zmian. Powinno się dbać o to, aby przy pojedynczej synchronizacji nie powstawała długa lista zmian, ponieważ trudno się jest wtedy zorientować, jakie zmiany zaszły w EGBiL i je zweryfikować. Narzędzie to uruchamia się wybierając w menu głównym pozycję “Mienie » Synchronizacja”.

Pojawi się okno jak na poniższym obrazku:

Synchronizacja może być wykonana tylko dla użytkowania wieczystego, trwałego zarządu oraz zasobu nieruchomości gminy. Po wybraniu odpowiedniego rodzaju władania program rozpocznie proces wyszukiwania rozbieżności pomiędzy danymi w rejestrze mienia a danymi rejestru gruntów.

Na zielono zaznaczone są wiersze, które należy dopisać do rejestru mienia, na czerwono te, które należy skasować. W kolumnie “Typ” jest informacja o tym czy dana nieruchomość jest działką (zielona litera “D”), czy budynkiem (czerwona litera “B”). Na poniższym obrazku widać 2 budynki i 3 działki, wszystkie na zielonym tle - czyli stan, który należy dopisać do rejestru mienia.

Aby wprowadzić proponowane przez program zmiany należy je najpierw zweryfikować, a następnie zaznaczyć wiersze, które chcemy zsynchronizować i nacisnąć przycisk “Synchronizuj”. Jeżeli chcemy zrezygnować ze zmian możemy to zrobić poprzez naciśnięcie przycisku “Anuluj”. W celu ułatwienia operacji na wielu wierszach mamy dostępne narzędzia “zaznacz wszystko” oraz “odznacz wszystko”.

Synchronizacja może być procesem długotrwałym, trwającym nawet do kilkunastu minut. W tym czasie należy nie zamykać okna przeglądarki do czasu pojawienia się listy różnic. Program zapamiętuje wyszukane nieruchomości do synchronizacji przez godzinę od rozpoczęcia procesu.

webewid/synchronizacja.txt · Last modified: 2023/09/14 20:55 by 127.0.0.1