Kartoteka nieruchomości
Jest to formularz, w którym w prosty sposób, za pomocą wielu kryteriów możemy wyszukiwać nieruchomości wpisane do rejestru mienia. Kryteria wyszukiwania określamy w formularzu selekcji, na listę są dodawane nieruchomości (działki, budynki, lokale) spełniające podane kryteria.
Pierwsza ikona od lewej u góry to selekcja według poniższego formularza. Kolejne to usunięcie zaznaczonych wierszy z listy i wyczyszczenie całej listy.
Jak widać okno selekcji nieruchomości jest bardzo rozbudowane i daje ogromne możliwości manipulowania danymi.
Pozostałe przyciski w kartotece:
- Okno szczegółów nieruchomości.
- Raporty - wykaz nieruchomości.
- Przejście do rejestru mienia
- Zaznaczenie wszystkich wierszy na liście
- Odznaczenie wszystkich wierszy na liście
Okno szczegółów nieruchomości pozwala na szybki podgląd informacji związanych z nieruchomością (nr nieruchomości, obręb, powierzchnia, nr KW, cena m2, opłaty itp…) .
Aby wygenerować raport z wykazem nieruchomości należy wyselekcjonować odpowiednie wiersze z bazy danych. Raport zostanie wykonany dla wierszy podświetlonych na pomarańczowo. Aby ułatwić sobie zaznaczanie wierszy można używać przycisku CTRL oraz “Zaznacz/odznacz wszystkie”. Po naciśnięciu ikony drukarki należy parametry raportu:
Po ustaleniu sposobu reprezentowania klasoużytków oraz sortowania otrzymamy plik arkusza kalkulacyjnego “WykazNieruchomości.ods”. Dane w arkuszu kalkulacyjnym możemy filtrować i prezentować w dowolny sposób.